Jangan menghina barang yang kecil kerana jarum yang kecil itu kadang-kadang menumpahkan darah.
Jiwa yang tidak membaca Al-Quran umpama telefon bimbit yang kehabisan bateri. Betapa canggih sekalipun fungsinya dan betapa mahal sekalipun harganya, ia tetap tidak berguna jika kehabisan bateri. Begitulah jiwa yang mati, betapa segak, cantik, bertenaga dan anggun sekalipun jasad luaran seseorang, tanpa Al-Quran segalanya tidak bermakna.

01 January, 2010

DAMBA CINTA MU



Tuhanku

ampunkanlah segala dosaku

Tuhanku maafkanlah kejahilan hambaMu

Kusering melanggar laranganmu

dalam sedar ataupun tidak

ku sering meninggalkan suruhanMu walau sedar aku milikMu

Tuhanku ampunkanlah segala dosaku

Tuhanku maafkanlah kejahilan hambaMu

bilakah diri ini kan kembali kepada fitrah sebenar

pagiku ingat, petang ku alpa

begitulah silih berganti

Oh tuhanku kau pimpinlah diri ini

yang mendamba cinta Mu

aku lemah, aku jahil tanpa pimpinan dariMu

ku sering berjanji depanmu, sering jua ku memungkiri

ku pernah menangis keranamu kemudian ketawa semula

bilakah diri ini kan kembali kepada fitrah sebenar

pagi ku ingat petang ku alpa

begitulah silih berganti

oh Tuhanku, Kau pimpinlah diri ini

yang mendamba cinta Mu

aku lemah, aku jahil tanpa pimpinan darimu

Kau Pengasih, Kau Penyayang

Kau Pengampun kepada hamba-hambaMu

selangkah ku kepadaMu, seribu langkah Kau padaku

Tuhan, diri ini tidak layak ke syurgaMu

tapi tidak pula aku sanggup ke nerakaMu

kutakut kepadaMu, ku harap jua padaMu

mogaku kan selamat dunia akhirat

seperti rasul dan sahabat

(Kumpulan nasyid Raihan)


http://www.youtube.com/watch?v=CBbje2k8x10

No comments: